Genel Bilgi
Kod | ZO0052 |
Ad | Organik Kanatlı Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Organik tavuk eti ve yumurta üretimi öğretmek
Dersin İçeriği
Kanatlılarda organik üretim yöntemleri, organik yumurta ve et üretimi
Dersin Ön Koşulu
ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
power point sunumlar, ders kitabı.
Notlar
internet kaynakları, bilimsel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tavuk eti ve yumurta üretimini bilir,. |
ÖÇ02 | Organik tavuk üretimi yönetmeliğini bilir |
ÖÇ03 | organik hayvancılığın prosedürünü bilir, şartlarını ve uygulamasını bilir. |
ÖÇ04 | organik tarım, organik hayvancılık ve önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'de tavukçuluğun genel durumu | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Organik et ve yumurta üretimi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tavukçulukta üretim sistemleri ve karşılaştırılması | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tavukçulukta üretim sistemleri ve karşılaştırılması-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Organik hayvansal üretim kuralları | ders notlarının girilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Organik hayvansal üretim kuralları-1 | ders notlarının girilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sertifikalandırma süreci | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Organik üretimde kümes koşuları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organik üretimde kümes koşulları-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Organik besleme | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Organik besleme-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çiftlik uygulamaları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çiftlik uygulamaları-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çiftlik uygulamaları-2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |