Genel Bilgi
Kod | ZO0041 |
Ad | Çiftlik Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Amacı / Hedefi
Sığırcılık çalışanları veya danışmanlık yapacak olan öğrencileri sürü yönetimi konularında bilgileri temin etmektir. Aynı zamanda öğrencilerin sürü yönetim bilgilerine ulaşma yollarının kazandırılması ve bilginin değerlendirilmesini öğretmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Çiftlik yönetim parametreleri, sorunlar ve çözüm yolları.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
GÖNCÜ S. 2020. SIĞIRCILIK, Akademisyen, yayınevi, Ankara, 2020
Notlar
GÖNCÜ S. 2020. SIĞIRCILIK, Akademisyen, yayınevi, Ankara, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürü yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Sürü yönetimi ile üretim planlamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Süt ve döl verimi kontrol programlarını hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Sahada uygulanması gerekli becerilerinin kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çiftlik yönetimi hakkında bilinmesi gerekenler | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sığır Yetiştiriciliğinde Bakım, Yönetim ve Hedef Performans Değerler | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bakım, Yönetim ve Hedef Performans Değerleri Normları | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sürü yönetiminde bakım ve ekonomik Kayıp Nedenleri | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sığır Yetiştiriciliğinde karlılık parametreleri | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sığır Yetiştiriciliğinde karar mekanizmaları | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Süt İneklerinde Döl verimi ve yönetimi | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Süt sığırcılığında işgücü yönetimi | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sürü yönetiminde kullanılan hesaplar | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çiftlik yönetiminde veteriner hizmetleri | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sürü yönetiminde barınak tasarımı | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sürü yönetiminde gübre yönetimi | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sürü yönetiminde sinek mücadele yönetimi | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |