Genel Bilgi
Kod | ZO011 |
Ad | Süt İneklerinin Beslenmesinde Güncel Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemiz hayvancılığı hızlı bir değişim içerisindedir. Süt sığırcılığı en kapsamlı gelişmelerin yaşandığı ve sektörün endüstri boyutuna ulaştığı alandır. Bu bağlamda beslemede kullanılan ya da kullanılacak hammaddelerin seçimi, uygulanacak besleme stratejileri ve bunların izlenmeleri süt sığırcılığı işletmelerinde karlılığı ve sürdürülebilirliği etkileyen unsurlar arasındadır. Ders bu alandaki yeni yaklaşımları ve gelecekte öngörülen değişimleri izlemek ve aktarmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında Süt sığırları için alternatif yem hammaddeleri, pre- ve postpartum besleme uygulamaları, besin madde gereksinim modelleri, kuru dönem stratejileri, besleme uygulamalarının süt, kan ve idrarda takibi, besleme ve üreme ilişkileri üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin öncelikle lisans döneminde genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini alması ya da dersin hocası ile önceden konuşarak onayını alması gerekmektedir.
Kaynaklar
Nutrient requirements of dairy cattle (NAP, 2021)
Notlar
Effect of Environment on Nutrient Requirements of Domestic Animals (1981). NRC Academy Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süt sığırlarının beslenmesindeki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. Ayrıca, güncel rasyon programlarının kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ02 | Geçiş dönemi beslemesini öğrenir |
ÖÇ03 | Ruminantların beslenmesinde kullanılan yemlerin analizindeki gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ04 | Güncel rasyon programları hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuru madde tüketimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yağlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Karbonhidratlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Protein | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mineraller, vitaminler ve su | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Buzağıların besin madde gereksinmeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Büyüme | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kuru dönem ve geçiş dönemindeki inekler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Besleme ve çevre | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yan ürünler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yem katkı maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yem analizleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yemlerin besin madde kompozisyonu | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |