Genel Bilgi
Kod | BSB653 |
Ad | Türk Bilim Tarihi ve Türk Bilim İnsanları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu Dersin Temel Amacı Öğrencinin Türk Bilim Tarihini bilmesi ve Türk Bilim İnsanlarını tanımasıdır.
Dersin İçeriği
Türk Bilim Tarihi ve Türk Bilim İnsanları hakkında temel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
*Esin Kahya. (2008). Türk Bilim İnsanları.Nobel Akademik Yayıncılık *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424.
Notlar
*Esin Kahya. (2008). Türk Bilim İnsanları.Nobel Akademik Yayıncılık *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | BilimTarihini Bilir Türk Bilim Tarihini Bilir Geçmişten günümüze yaşamış olan Türk bilim insanlarını tanır Bu bilim insanlarının alanlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim Doğuşu ve Gelişimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilim ve Felsefe | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genel Bilim Tarihi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genel Bilim Tarihi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türk-İslam Medeniyetlerinde Bilim | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türk-İslam Medeniyetlerinde Bilim | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türk-İslam Medeniyetlerinde Bilim | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cumhuriyet Döneminde Bilim | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |