Genel Bilgi
Kod | BSB634 |
Ad | Spor Bilimlerinde SPSS Paket Programı ile Uygulamalı Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
SPSS programını tanıtmak ve örnek çözümler vermek. Giriş ve ileri düzeydeki istatistik eğitiminde istatistik paket programlarından yararlanılmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Paket program menüleri, Paket programlarda veri girişi ve türetimi, Tabloların oluşturulması ve grafik çizimi, Betimsel istatistiklerin hesaplanması, parametrik testler, parametrik olmayan testler, Regresyon korelasyon analizleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
İstatistik, Schaum's serisi. Üçüncü baskı. Nobel yayınları
Notlar
öğretim elemanının ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler günümüzde araştırmacıların ve istatistikçilerin sahip olması gereken en az bir paket programını etkin bir biçimde kullanabilme yeteneğini kazanır |
ÖÇ02 | Öğrenciler paket program menüleri, paket programlarda veri girişi ve türetimi, tabloların oluşturulması ve grafik çizimini öğreneceklerdir |
ÖÇ03 | Öğrenciler betimsel istatistikleri hesaplamayı öğreneceklerdir |
ÖÇ04 | Öğrenciler parametrik ve parametrik olmayan testleri öğrenecekler ve uygulayabileceklerdir |
ÖÇ05 | Öğrenciler regresyon-korelasyon analizlerini öğreneceklerdir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistik paket programlarının menülerinin tanıtılması | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Veri girişi, teorik dağılımlardan veri türetimi | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Frekans,çapraz ve çok boyutlu tabloların oluşturulması | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Çeşitli tipteki grafiklerin çizimi | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Betimsel istatistiklerin hesaplanması, Parametrik tek ve iki örnek testleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Tek ve iki yönlü varyans analizi | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Çoklu karşılaştırma Testleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Laboratuvar uygulamaları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Parametrik olmayan testler, tek örnek testleri(binomial ve işaret testi) | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Parametrik olmayan testler, Bağımlı iki örnek testleri( Wilcoxon ve Mc Nemar testi | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Parametrik olmayan testler, Bağımsız iki örnek testleri (Mann Whitney U ve K-S testleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Parametrik olmayan testler, İkiden fazla örnek testleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Basit ve Çoklu doğrusal regresyon ve korelasyon analizleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Örnek uygulamaları 1 | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | Örnek uygulamaları 2 | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |