Genel Bilgi
Kod | BSB630 |
Ad | Kuvvet Antrenmanlarının Fizyolojik Temelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sporcunun kuvvetini etkileyen unsurlar ve kuvveti geliştirmeye yönelik antrenman yöntemlerin fizyolojik temellerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Kuvveti etkileyen fizyolojik faktörler, kuvvet antrenmanlarıyla gelişen nöral, mekanik ve hücresel uyum mekanizmaları, farklı kuvvet antrenman uyaranlarına fizyolojik yanıtlar ve kuvvet antrenman planlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Notlar
Fleck, Steven J., and William Kraemer. Designing resistance training programs, 4E. Human Kinetics, 2014. Baechle, Thomas R., and Roger W. Earle, eds. Essentials of strength training and conditioning. Human kinetics, 2008. Clark, Micheal A., Scott Lucett, and Rodney J. Corn. NASM essentials of personal fitness training. Lippincott Williams & Wilkins, 2008. Kumar, Shrawan. Muscle strength. CRC Press, 2004.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maksimal kuvveti etkileyen faktörleri bilir. |
ÖÇ02 | Farklı antrenman uygulamalarının maksimal kuvvete, çabuk kuvvete ve kuvvette devamlılığa etkisini bilir. |
ÖÇ03 | Farklı kuvvet antrenmanlarıyla gelişen uyum yanıtlarının fizyolojik temellerini bilir. |
ÖÇ04 | Direnç egzersizlerinde hareketin hızının, yükün, tekrar ve set sayısının kuvvet gelişimine etkisini bilir. |
ÖÇ05 | Spor branşına özgü kuvvet antrenman yöntemlerini ve bir yıllık antrenman planlamasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maksimal kuvveti etkileyen faktörler. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Maksimal kuvvet üretimi sırasında uyarı frekansı ve motor ünite aktivasyonu. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Farklı antrenman uygulamalarının maksimal kuvvete etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Farklı antrenman uygulamalarının çabuk kuvvet gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Farklı antrenman uygulamalarının kuvvette devamlılık gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kuvvet antrenmanlarıyla gelişen nöral uyum, mekanik uyum ve hücresel uyum mekanizmaları. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hücresel uyumdan sorumlu hormon ve sitokinler. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Direnç egzersizlerinde hareketin hızı ve yükün kuvvet gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Direnç egzersizlerinde tekrar ve set sayısının kuvvet gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kuvvet antrenman yöntemleri. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kuvvet antrenmanları ile endurans antrenmanlarının etkileşimi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kuvvet antrenmanlarının aerobik ve anaerobik performansa etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Spor branşına özgü kuvvet antrenman yöntemleri. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuvvet antrenmanlarının planlanması. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |