Genel Bilgi
Kod | BSB629 |
Ad | Antrenman Biliminde Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman biliminde tartışılan yeni gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi
Dersin İçeriği
spor branşlarına göre yeni antrenman yöntemleri ve yeni teknolojilerin tartışılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Successful Coaching Paperback by Rainer Martens (Author)
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | antrenman biliminin bugününü tartışır |
ÖÇ02 | antrenman bilimindeki yeni teknolojileri tartışır |
ÖÇ03 | antrenman bilimindeki yeni malzemeleri tartışır |
ÖÇ04 | antrenman bilimindeki yeni yöntemleri tartışır |
ÖÇ05 | dış saha çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ06 | iç saha çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ07 | kuvvet çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ08 | sürat çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ09 | dayanıklılık çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ10 | beceri ve koordinasyon çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ11 | motorsal özelliklerin geliştirilmesindek yenilikleri tarışır |
ÖÇ12 | bilişsel özelliklerin geliştirilmesindek yenilikleri tarışır |
ÖÇ13 | algısal özelliklerin geliştirilmesindek yenilikleri tarışır |
ÖÇ14 | farklı antrenman çalışmalarıyla ilgili yapılmış makalelerin tartışılması |
ÖÇ15 | örnekler üzerinde çalışma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | antrenman biliminin bugünü | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | antrenman bilimindeki yeni teknolojilerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | antrenman bilimindeki yeni yöntemlerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | antrenman bilimindeki yeni ekipmanların incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | dış saha çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | iç saha çalışmalarındaki yenilikler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | kuvvet çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | sürat çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | dayanıklılık çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | beceri koordinasyon çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | motorsal özelliklerin geliştirilmesindek yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | bilişsel özelliklerin geliştirilmesindek yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | algısal özelliklerin geliştirilmesindek yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | farklı antrenman çalışmalarıyla ilgili yapılmış makalelerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |