Genel Bilgi
Kod | BSB628 |
Ad | Orta ve İleri Yaş Gruplarında Fiziksel Aktivite |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Orta ve ileri yaş gruplarında bedensel durumun ortaya konulması ve kaliteli bir yaşam için belirlenen eksikliklerin egzersiz programlarının hazırlanması.
Dersin İçeriği
Antrenman bilimlerindeki yeni uygulamaların çok yönlü tartışılması, incelenmesi ve genel prensiplere uygunluğu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ACSM's Exercise for Older Adults 1st Edition by American College of Sports Medicine (Author), Wojtek Chodzko-Zajko PhD (Editor)
Notlar
ACSM's Exercise for Older Adults 1st Edition by American College of Sports Medicine (Author), Wojtek Chodzko-Zajko PhD (Editor)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaş, yaşlılık, orta ve ileri yaş kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Orta ve ileri yaş beden kompozisyonu gereklerini bilir uygunluğunu tartışabilir |
ÖÇ03 | Yaşa uygun motorik özelliklerin seviye testlerini yapar |
ÖÇ04 | Postür ölçümlerini yapar, ihtiyaca göre kas çalışma programı hazırlar |
ÖÇ05 | Yaş durumuna göre beden kitle indeksini hesaplar |
ÖÇ06 | Fiziksel aktivite ve fiziksel uygunluk kavramında genel yaklaşımları tartışır |
ÖÇ07 | Orta ve ileri yaşa uygun fitness ve wellness çalışmalarının sınıflamasını yapar |
ÖÇ08 | Grup çalışma programlarında dikkat edilmesi gereken noktaları bilir |
ÖÇ09 | Orta ve ileri yaş için kalistenik ve aletli çalışmaları sahada ve salonda yaptırır |
ÖÇ10 | Takip ve kontrol formları hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaş, yaşlılık, orta ve ileri yaş kavramları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Orta ve ileri yaş beden kompozisyonu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yaşa uygun motorik özelliklerin seviyesinin belirlenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Postür | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yaş durumuna göre beden kitle indeksi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Fiziksel aktivite kavramında genel yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Fiziksel uygunluk kavramında genel yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Orta ve ileri yaş Fitness çalışmalarının sınıflaması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Orta ve ileri yaş Wellnes çalışmalarının sınıflaması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Grup çalışma programlarında dikkat edilmesi gereken noktalar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Orta ve ileri yaş için kalistenik ve aletli çalışmaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Takip ve kontrol formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Orta ve ileri yaş için Fitness - Wellness uygulamaları (sahada) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Orta ve ileri yaş için Fitness - Wellness uygulamaları (salonda) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |