Genel Bilgi
Kod | BSB627 |
Ad | Egzersize Metabolik Yanıtlar, Laboratuar Ölçüm ve Değerlendirme Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Endokrin sistem: Fiziksel aktiviteye akut ve kronik cevapların,Anaerobik ve aerobik antrenmanlar, kas kuvvet - direnç antrenmanları, kas kuvvetinin ölçümünün, direnç antrenmanlarına yapısal ve fonksiyonel adaptasyonun, egzersiz performansı ve çevresel stresin,vücut kompozisyonu, enerji dengesi ve kilo kontrolünün anlaşılması
Dersin İçeriği
Fiziksel aktiviteye akut ve kronik endokrin cevapları,Vücutta enerji kullanımı, bazal metabolik hız ve ölçüm yöntemleri, egzersizde metabolik ölçüm yöntemleri, açlık ve tokluk durumlarında meydana gelen metabolik cevaplar anaerobik ve aerobik antrenmanlar, kas kuvvet - direnç antrenmanları, kas kuvvetinin ölçümü,vücut kompozisyonu, enerji dengesi ve kilo kontrol,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi
Notlar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aerobik ve anaerobik antrenmanlara verilen metabolik yanıtları anlar |
ÖÇ02 | Egzersizde endokrin sistem yanıtlarını anlar |
ÖÇ03 | Bazal metabolizma ve egzersizde metabolik değişimleri ve ölçüm yöntemlerini kavrar |
ÖÇ04 | Açlık ve tokluk durumlarında ortaya çıkan metabolik değişimleri anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bazal metabolik hız | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Vücut enerji dengesi, anabolizma ve katabolizma-1 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Vücut enerji dengesi, anabolizma ve katabolizma-2 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Aerobik ve anaerobik antrenmalara metabolik yanıtlar-1 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Aerobik ve anaerobik antrenmalara metabolik yanıtlar-2 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Akut ve kronik egzersize endokrin sistem yanıtları-1 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Akut ve kronik egzersize endokrin sistem yanıtları-2 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Açlıkta metabolizma | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Toklukta metabolizma | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kas kuvveti ve ölçüm yöntemleri-1 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kas kuvveti ve ölçüm yöntemleri-2 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bazal metabolizma ölçüm yöntemleri | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Egzersizde metabolizma ölçümü-1 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Egzersizde metabolizma ölçümü-2 | Power point sunu, interaktif | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |