Genel Bilgi
Kod | BSB618 |
Ad | Spor Psikolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif performansın arttırılmasında spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Dersin İçeriği
Psikolojinin tanımı, Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, Amaçlar, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry
Notlar
Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir |
ÖÇ02 | Öğrenci Korku, kaygı, stres, uyarılmışlık kavramlarını öğrenerek, sportif performansa hangi düzeyde etki ettiklerini kavrar |
ÖÇ03 | Öğrenci Psikolojik hazırlığın ön koşullarını öğrenir Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı; yapması ve yapmaması gerekenleri bilir |
ÖÇ04 | Öğrenci Sporcunun müsabakaya psikolojik yönden nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci Sporcuların karşılaştığı belirli problemleri öğrenerek, sporcuları motive ederken dikkat etmesi gereken önemli noktaları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin tanımı, Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, Amaçlar, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Sportif psikolojisinde uygulamanın genel hatları, ruhsal ve zihinsel etkinlikler. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kişilik; belirleyen kriterleri, Sporun kişilik gelişimine katkıları, kişilik kuramları, sporcuların kişiliklerinin araştırılması. Sporda performansın | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Kaygı, korku, stres, uyarılmışlık kavramlarının tanımı, sportif performansa etkileri. uyarılmışlık- performans ilişkisi kuramları. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sporda motivasyon; motivasyon kuramları; başarı güdülenmesi, hedefi gerçekleştirme, yüklemleme kuramları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Performansı engelleyen faktörlerin giderilmesi ve psikoregülasyon teknikleri.; gevşeme teknikleri; | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hedef belirleme, sportif hedefler basamağı, hedef belirlemede dikkat edilecek noktalar. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Antrenör sporcu iletişimi ve önemi. Antrenörün sporcuya psikolojik destekteki rolü. Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Algı, dikkat, konsantrasyon; dikkatin sosyo-psikolojik kuramları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sürentrenman tanımı, nedenleri, belirtileri, giderilmesine yönelik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yarışma öncesi, yarışma, yarışma sonrası sporcuya verilmesi gereken psikolojik destek. Ideal performans durumu,(IPD) | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Geri bildirimlerin alınması, değerlendirme | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |