Genel Bilgi
Kod | BSB613 |
Ad | Sosyal Medya ve Toplum |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve farklı alanlarda kullanımlarını tartışmak. Farklı sektörlerde kullanılabilecek başarılı bir sosyal medya iletişim planı hazırlayabilmek.
Dersin İçeriği
sosyal medya uygulamalarının bir iletişim biçimi olarak ilişkisi üzerinde durulacak, sosyal medya yönetimi unsurları ve etkin sosyal medya yönetiminin nasıl olması gerektiği incelenecekti
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrenci sosyal medya uygulamalarının bir iletişim biçimi olarak ilişkisini anlayacaktır |
ÖÇ02 | Spor bilimleri ve sosyal medya arasındaki ilişkiyi kuracaktır |
ÖÇ03 | Spor bilimleri ile iletişim bilimi arasındaki ilişkiyi kuaracaktır |
ÖÇ04 | sosyal medyanın spora etkisini değerlendirebilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni medya ve yeni medya ortamları, Teknolojik belirlenim üzerine inşa edilen paradigmalar | Boyd, Danah M. Nicole B. Ellison (2008), Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer Mediated Communication, 13 (2008),210-230. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sosyal Medyada Yerel ve Küresel Trendler. Yeni medyanın kullanım ortamları, teknolojik evrim-toplumsal evrim ilişkisi | Jan van Dijk (2016) Ağ toplumu. İstanbul: Kafka yay. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Web 1.0 ve Web 2.0 teknolojisinin getirdiği yenilikler | rmand MATTELART (2004). Bilgi Toplumunun Tarihi. Halime Yücel Altınel (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnternet siteleri, bloglar, micro bloglar, periscope gibi uygulamalarının toplum üzerinde yarattığı etkiler | De Mul, J. (2008). Siberuzayda Macera Dolu Bir Yolculuk. (Çev. Ali Özdamar), İstanbul: Kitap Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sosyal ağların özellikleri ve kullanımına ilişkin nesnel gerçekler | Stratten, Scott. Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Vasat İşler, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal medya ve İletişim ilişkisinde haberleşmenin geçirdiği evrimsel dönüşümler | Thomas, MEYER (2002) Medya Demokrasisi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | anlatım | |
9 | Sosyal medya ve İletişim ilişkisinde haberleşmenin geçirdiği evrimsel dönüşümler | Thomas, MEYER (2002) Medya Demokrasisi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sosyal medyada gizlilik kuralları yasal ve etik öncelikler | Castells, M. (2007). Enformasyon Çağı: Binyılın Sonu, (Cilt 3). (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (89-218) (Z) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sosyal medyada kriz yönetimi | Lyon, D. (2006). Gözetlenen Toplum, (Çev. Gözde Soykan). İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. (Z) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sosyal medyada pazarlama karması | Başaran, F. ve H. Geray (Der.) (2005) İletişim Ağlarının Ekonomisi. Ankara: Siyasal Kitapevi. (E) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sosyal medya çalışmalarında kullanılan yöntemler | Cheung, C. M. K., Lee, M. K. O. (2010). A theoretical model of intentional social action in online social networks. Decision Support Systems, 49(1), 24-30. doi:10.1016/j.dss.2009.12.006 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | seminer sunumu | Feenberg, A. (2010) Eleştirel Teknoloji Teorisi: Genel Bir Bakış Teknoloji ve Toplum, (Der). Guido Ruivenkamp. İstanbul: Kalkedon. 23-46. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | seminer sunumu | Feenberg, A. (2010) Eleştirel Teknoloji Teorisi: Genel Bir Bakış Teknoloji ve Toplum, (Der). Guido Ruivenkamp. İstanbul: Kalkedon. 23-46. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |