Genel Bilgi
Kod | BSB610 |
Ad | Örgütsel Davranış ve Liderlik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme , çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örgütsel Davranış, İ.Erdem
Notlar
Davranış Bilimleri, S.Güney
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütsel davranışın ne olduğunu anlar. |
ÖÇ02 | Tutumların ne olduğunu bilir. |
ÖÇ03 | Bireyin duygu durumlarını, hangi tür kişilik türlerinin olduğunu ve algıyı açıklar. |
ÖÇ04 | Motivasyon teorilerini ve uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Takımı ve türlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Grup türlerini ve davranışını açıklar. |
ÖÇ07 | Örgüt içinde iletişim türlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Liderliği ve türlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması | Örgütsel Davranış Bölüm 1-s.1-34 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tutumlar ve İş tatmini | Örgütsel Davranış Bölüm 3-s.70-97 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Duygu Durumlar | Örgütsel Davranış Bölüm 4-s.98-131 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik ve Değerler | Örgütsel Davranış Bölüm 5-s.132-165 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Algı Konusu | Örgütsel Davranış Bölüm 6-s.166-201 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motivasyon Teorileri | Örgütsel Davranış Bölüm 7-s.202-239 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motivasyon Araçları ve Uygulamaları | Örgütsel Davranış Bölüm 8-s.240-273 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grup Davranışı | Örgütsel Davranış Bölüm 9-s.274-311 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Takımlar ve Türleri | Örgütsel Davranış Bölüm 10-s.312-339 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim | Örgütsel Davranış Bölüm 11-s.340-373 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Liderlik | Örgütsel Davranış Bölüm 12-s.374-417 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Güç ve Politika | Örgütsel Davranış Bölüm 13-s.418-451 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çatışma ve Müzakere Teknikleri | Örgütsel Davranış Bölüm 14-s.452-485 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |