BED610 Spor ve Sosyal Psikoloji

0 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED610
Ad Spor ve Sosyal Psikoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 0 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Spordaki sosyal oluşumların psikolojik boyutunu açığa çıkartmak, sporda gruplar arası (seyirci-sporcu, hakem-seyirci, medya-seyirci, kulüp başkanları-seyirci, grup liderleri-seyirci) ilişkilerini analiz ve sentez edebilmektir.

Dersin İçeriği

Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi, Türkiyede Sosyal Psikoloji ve beklentiler. Grupların oluşmasına yol açan nedenler Sporda grup bütünlüğü Grup liderliği ve iletişim Gruplarda karar alma Sporda liderlik Liderlik kuramları Davranış üzerinde çevresel etkenler Sporda taraftar etkisi Sosyal kolaylaştırma Sporda saldırganlık Saldırganlık kuramları Saldırganlığın azaltılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1-KONGAR, Emre.; Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitapevi, İstanbul-1981. 2-TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. 3-ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. 4-ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. 5-ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998.

Notlar

1-KONGAR, Emre.; Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitapevi, İstanbul-1981. 2-TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. 3-ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. 4-ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. 5-ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisini bilir.
ÖÇ02 Öğrenci Sporda liderlik kavramını açıklar
ÖÇ03 Öğrenci Sporda Liderlik kuramlarını açıklar
ÖÇ04 Öğrenci Sporda saldırganlık kavramını ve saldırganlık kuramlarını ögrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi. onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiyede Sosyal Psikoloji ve beklentiler. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Grupların oluşmasına yol açan nedenler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sporda grup bütünlüğü Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Grup liderliği ve iletişim Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Gruplarda karar alma Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sporda liderlik Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Liderlik kuramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Davranış üzerinde çevresel etkenler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sporda taraftar etkisi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sosyal kolaylaştırma Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sporda saldırganlık onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Saldırganlık kuramları ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Saldırganlığın azaltılması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 8
Toplam İş Yükü / 25 (s) ,32
AKTS 0 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:55