Genel Bilgi
Kod | BED715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel bilgi birikimlerine katkı sağlamaktır. Ayrıca, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, bilimsel bir konuda bilgi toplama, araştırma yapma, kaynak gösterme, yazılı rapor hazırlama, bilimsel sunum yapma
Dersin Ön Koşulu
-
Kaynaklar
-
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konularında araştırma yapabilme |
ÖÇ02 | Literatür tarayabilme |
ÖÇ03 | Araştırma sunum tekniklerini bilme |
ÖÇ04 | Kaynak gösterimi yapabilme |
ÖÇ05 | Rapor hazırlayabilme |
ÖÇ06 | Sunum yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini özetleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynak taraması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konu belirleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Deneysel ya da betimsel çalışma uygulaması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seminer yazım kuralları | Literatür tarama | |
6 | Araştırma sunum teknikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Araştırma raporu hazırlama | Literatür tarama | |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
10 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
11 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
12 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
13 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
14 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | |
15 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |