Genel Bilgi
Kod | BED573 |
Ad | Yetenek Seçimi ve Yöntem |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda yetenek seçimi ve ilkelerini tüm yaş gruplarında uygular.
Dersin İçeriği
, yetenek ile ilgili temel kavramların yanında; yetenek- yatkınlık- beceri arasındaki uyum, genel ve özel yetenek alanları ve zeka arasındaki ilişki, statik öğrenim teorisine dayalı dinamik yetenek anlayışı, yetenekli sporcunun özellikleri, yetenek seçimi, yararları ve yaklaşımları, yetenek seçiminde ön şartlar, yapısal faktörler, psikososyal faktörler, sporda yetenek seçimi metotları, yetenek seçimi aşamaları, yetenekli sporcuların tarama alanları - okullar - yaz spor okulları - gençlik merkezleri, yeteneğin eğitiminde kulüpler ve federasyonların rolü
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Gender, Migration and the Global Race for Talent Anna Boucher. Manchester : Manchester University Press. 2016. eBook.
Notlar
Ç.Ü. Kütüphane ve ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, yetenek ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci, yetenek- yatkınlık- beceri arasındaki uyumu açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci, özel yetenek alanları ve zeka arasındaki ilişkiyi anlamlandırır |
ÖÇ04 | Öğrenci, statik öğrenim teorisine dayalı dinamik yetenek anlayışını açıklar |
ÖÇ05 | Öğrenci yetenek seçiminde ön şartları açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci,Yetenekli sporcuların tarama alanlarını bilir |
ÖÇ07 | Öğrenci, okullar - yaz spor okulları - gençlik merkezleri, yeteneğin eğitiminde kulüpler ve federasyonların rolünü bilir |
ÖÇ08 | Vize Sınavı........................................................... |
ÖÇ09 | Öğrenci, yetenek eğitiminde yetişkinlere düşen görevleri bilir |
ÖÇ10 | Öğrenci, Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkelerini uygular |
ÖÇ11 | Öğrenci, ulusal ve uluslararası alandaki uygulama örneklerinin tartışır. |
ÖÇ12 | Öğrenci, yeteneğin yönlendirilmesini yapar |
ÖÇ13 | Öğrenci,Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkeleri ve ulusal ve uluslararsı alandaki uygulama örneklerini bilir |
ÖÇ14 | Öğrenci,Birinci basamak test bataryalarını uygular |
ÖÇ15 | Öğrenci,İkinci basamak test batryalarını uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetenek ile ilgili temel kavramlar | Kaynak okuma.literatur tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yetenek- yatkınlık- beceri arasındaki ilişki | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Özel yetenek alanları ve zeka arasındaki ilişki | Kaynak okuma literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Statik öğrenim teorisine dayalı dinamik yetenek anlayışı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yetenek seçiminde ön şartlar | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yetenekli sporcuların tarama alanları | Kaynak okuma, literatr tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | okullar - yaz Spor okulları - gençlik merkezleri, yeteneğin eğitiminde kulüpler ve federasyonların rolü | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Yetenek eğitiminde yetişkinlere düşen görevler | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkeleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ulusal ve uluslararası alandaki uygulama örnekleri | Kaynak okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yeteneğin yönlendirilmesi | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkeleri ve ulusal ve uluslararası alandaki uygulama örnekleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Birinci basamak test bataryaları uygulamaları | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İkinci basamak test bataryaları örnekleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,04 | ||
AKTS | 6 AKTS |