Genel Bilgi
Kod | BED551 |
Ad | Engelli Bireylerin Fiziksel Aktivite Sürecinde Fonksiyonel Nöroanatomi Temelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEMA POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Nöroanatomi bilgisiyle engelli rehabilitasyon sürecini kontrollü ve amaca yönelik yönetmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia, Medulla spinalis’in iç-dış yapısı, Beyin sapı iç ve ış yapı, İnen ve Çıkan yollar, Cerebellum’un iç ve dış yapısı, yolları, Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları, Koku beyni, koku yolları, limbik ve retiküler sistem, Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Arıncı K., Elhan A. Anatomi Cilt 1-2. Güneş Tıp Kitabevleri. 7.Baskı.2020. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.
Notlar
Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engelli rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. |
ÖÇ02 | Sinir sisteminin yapı ve fonksiyonlarını tanımlar |
ÖÇ03 | Nöroanatomik yapıların klinik etkilenimlerini tartışır. |
ÖÇ04 | Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar |
ÖÇ05 | Nöroanatomi bilgisiyle engelli rehabilitasyon sürecini kontrollü ve amaca yönelik yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir Sisteminin Yapı ve Çalışması Hakkında Genel Kavramlar | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Merkezi sinir sistemi hakkındaki genel bilgiler, Sinir doku; nöron, nöroglia | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Medulla Spinalis Dış ve İç yapısı (Yapı, Fonksiyon ve Patolojiler | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | BEYİN SAPI DIŞ VE İÇ YAPI (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | MEDULLA SPİNALİS İNEN VE ÇIKAN YOLLAR | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | KRANİAL SİNİRLER (I-VI) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kranial Sinirler (VII-XII) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak kitaplar ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | DİENCEPHALON (YAPI, FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | LİMBİK SİSTEM VE BAZAL ÇEKİRDEKLER (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | FORMATİO RETİCULARİS, CEREBELLUM (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | OTONOM SİNİR SİSTEMİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | TELENCEPHALON | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | CORTEX CEREBRİ (YAPI, PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DAMARLARI | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |