BED549 Sosyolojik Açıdan Spor

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED549
Ad Sosyolojik Açıdan Spor
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyolojinin genel tanım ve anlamlarından hareket ederek, spor sosyolojisinin tanım ve anlamlarını, spor ile toplum ilişkilerini, sporun toplum üzerindeki etkisini,Toplum katmanlarının spora bakış açılarını, sosyal statünün oluşmasındaki rolünü, toplumsal değişimlerdeki etkisini ve yarattığı sosyal hareketliliği öğretmektir.

Dersin İçeriği

Sosyolojinin genel tanım ve anlamlarından hareket ederek, spor sosyolojisinin tanım ve anlamlarını, spor ile toplum ilişkilerini, sporun toplum üzerindeki etkisini,Toplum katmanlarının spora bakış açılarını, sosyal statünün oluşmasındaki rolünü, toplumsal değişimlerdeki etkisini ve yarattığı sosyal hareketliliği öğretmektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998

Notlar

LAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Grup ve dinamiklerini tanımlar
ÖÇ02 Öğrenci Grup dinamiğinin geliştirilmesi ve liderlikle ilgili çalışmaları kavrar
ÖÇ03 Öğrenci spor ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi bilir.
ÖÇ04 Öğrenci toplumlarda spor olgusunu öğrenir.
ÖÇ05 Öğrenci spor aile ve çevre ilişkisi üzerine bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Sosyal hareketlilik ve gençlik gurupları üzerindeki olumlu etkileri belirler.;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplum ve Sosyolojinin Tanım ve anlamları. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sosyolojinin Temel Kavramları ve Sporla Bağdaşan- Ayrılan Yönleri. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sosyoloji ve Spor Sosyolojisinin İlgi Alanları. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Toplumsal Kontrol Mekanizmaları. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Toplumsal Tabakalaşma,Toplumsal Grup Özellikleri. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Toplum Katmanlarında Spora Bakış Açıları. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sosyal Statüyü Kazanma Yolları ve Bunlardan Biri Olarak Spor. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Spor Sosyolojisi ve Sosyolojik Açıdan Spor. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sosyal Hareketlilik ve Spor Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Gençlik Gurupları ve Spor. Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Toplum Psikolojisi ve Sorunları. Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Toplumsal Değişime Sporun Katkısı. Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Toplumlarda Sosyal Hastalıklar ve Spora Yansımaları. Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Sporda Sosyal Güvenlik. Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:37