Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BED531 |
| Ad | Engelliler İçin Özel Antrenman Bilgisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı engel gruplarına yönelik antrenman program prensiplerinin kavranması
Dersin İçeriği
Farklı Engel gruplarına yönelik özel antrenman programlarının gösterilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Engellilerde antrenman kavramını bilme |
| ÖÇ02 | Engellilerde antrenman türlerini tanımlayabilme |
| ÖÇ03 | Antrenmanın engelli organizması üzerine etkileri bilme |
| ÖÇ04 | Engellilere yönelik genel ve özel antrenman prensiplerini tanımlayabilme |
| ÖÇ05 | Otizm spectrum bozukluğunda özel antrenman programı hazırlayabilme |
| ÖÇ06 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda özel antrenman programı hazırlayabilme |
| ÖÇ07 | Down sendromunda özel antrenman programı hazırlayabilme |
| ÖÇ08 | Ara sınav |
| ÖÇ09 | Bedensel engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme |
| ÖÇ10 | İşitme engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme |
| ÖÇ11 | Görme engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme |
| ÖÇ12 | Tüm engelli grupları için Sherborne Eğitimi ve Uygulamasını bilme |
| ÖÇ13 | Tüm engelli grupları için Duyuşsal (Bütünleyici) Eğitim Programı ve Uygulamasını bilme |
| ÖÇ14 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örneklerini yapabilme |
| ÖÇ15 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örneklerini yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Engellilerde antrenman kavramı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Engellilerde antrenman türleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Antrenmanın engelli bireylerin organizması üzerine etkileri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Engellilere yönelik genel ve özel antrenman prensipleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 5 | Otizm spectrum bozukluğunda özel antrenman programları | İnternet araştırması | |
| 6 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda özel antrenman programları | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Down sendromunda özel antrenman programları | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
| 9 | Bedensel engellilerde özel antrenman programı | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
| 10 | İşitme engellilerde özel antrenman programı | Makale taraması | |
| 11 | Görme engellilerde özel antrenman programı | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 12 | Tüm engelli grupları için Sherborne Eğitimi ve Uygulaması | Makale taraması | |
| 13 | Tüm engelli grupları için Duyuşsal (Bütünleyici) Eğitim Programı ve Uygulaması | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 14 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örnekleri | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 15 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örnekleri | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans ödev sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans ödev sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||