Genel Bilgi
Kod | BED529 |
Ad | Hareket Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Hareket Eğitiminin didaktiği, programlar, öğrenme öğretme süreçleri, ölçme ve değerlendirmeyi anlamak.
Dersin İçeriği
Hareket eğitiminde temel kavramlar, Çeşitli yaş gruplarındaki bireylerin hareket gelişim özellikleri, Hareket eğitimi modelleri ve yaklaşımlar
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Athletic Movement Skills: Training for Sports Performance Human Kinetics 2017 403 pages
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Temel Hareket Eğitimi ilkelerini bilir |
ÖÇ02 | Öğrenci Hareket eğitimi ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırma sonuçlarını yayınlar |
ÖÇ03 | Öğrenci Hareket eğitiminde ölçme ve değerlendirme yollarını uygular |
ÖÇ04 | Öğrenci Hareket eğitiminde öğrenme öğretme süreçleri üzerine sonuçlar çıkarır. |
ÖÇ05 | Öğrenci Ulusal ve uluslar arası hareket eğitim programlarını inceler. Hareket eğitiminin didaktiği ile ilgili farklı programlara ilişkin karşılaştırmalar yapar |
ÖÇ06 | Öğrenci Hareket eğitiminin didaktiği ile ilgili farklı programlara ilişkin karşılaştırmalar yapar |
ÖÇ07 | ÖğrenciHareket eğitim program özelliklerini bilir |
ÖÇ08 | Vize Sınavı................................................ |
ÖÇ09 | Öğrenci Hareket antrenman sürecinin ilkelerini açıklar |
ÖÇ10 | Öğrenci Hareket eğitiminde filogenetik ve ontogenetik becerileri bilir |
ÖÇ11 | Öğrenci Hareket eğitiminde ölçme ve değerlendirmeyi yapabilir |
ÖÇ12 | Öğrenci Ulusal ve uluslar arası hareket programlarının inceler |
ÖÇ13 | Öğrenci Temel motor hareketlerin test eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hareket eğitiminde temel kavramlar, amaçlar, kazanımlar | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çeşitli yaş gruplarındaki bireylerin hareket gelişim özellikleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hareket otomatizmleri ve hareketin nörobiyolojik temelleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hareket eğitiminde programlar ve program özellikleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hareket eğitimi modelleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hareket eğitimi için önerilen yaklaşımlar | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | programlar ve program özellikleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hareket eğitim süreci İlkeler | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | filogenetik ve ontogenetik beceriler | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | ölçme ve değerlendirme | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Ulusal ve uluslar arası hareket programlarının incelenmesi | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Temel motor hareketlerin | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Özelleşmiş sportif hareketlerin ölçülmesi | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Testlerin uygulanması | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |