Genel Bilgi
Kod | BED516 |
Ad | Sporda Grup Dinamiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif performansın arttırılmasında spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Dersin İçeriği
Psikolojinin tanımı, Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, Amaçlar, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik Bilal Çoban,Zeki Coşkuner
Notlar
Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik Bilal Çoban,Zeki Coşkuner
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Grup ve dinamiklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Öğrenci Grup normlarını anlatır ve oluşturur |
ÖÇ03 | Öğrenci Grup normları ve grup ilişkilerini kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklar |
ÖÇ05 | Öğrenci Grup dinamiği için metodlar oluşturur |
ÖÇ06 | Öğrenci Grup dinamiğinin geliştirilmesi ve liderlikle ilgili çalışmaları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grup Nedir, Özellikleri | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Grup oluşum evreleri | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sporda grup dinamiği | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sporda grup dinamiği ve performans A | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sporda grup dinamiği ve performans B | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Grup normları ve iletişim | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Değerlendirne | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Grup içi etkileşim ve iletişimin önemi | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Grup dinamiğinin geliştirilmesi | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Grup Yönetme Deneyimi | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Grup dinamiğinin geliştirilmesi için metodlar | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Grup üyeleri için güven çalışmaları | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Grup üyeleri için güven çalışmaları,Liderlik ve özellikleri | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Geri bildirimlerin alınması ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirne | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirne | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |