Genel Bilgi
Kod | BED506 |
Ad | Spor Organizasyonları ve Olimpik Hareketler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının tarihsel gelişimini ve yapısını, olimpik hareket ve felsefesini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, spor organizasyonu ile ilgili genel kavram ve tanımlar, antik ve modern olimpiyat oyunlarının oluşum süreci, olimpik hareket ve felsefesi, uluslararası ve ulusal spor organizasyonları, spor organizasyonlarının sorunlarının analizi ve çözümleri oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders Sunuları İlgili Makaleler
Notlar
Olimpiyadlar. (2003) Derleyen. Koryürek C.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, spor organizasyonu ile ilgili genel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, antik ve modern olimpiyatların tarihsel gelişimini bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, olimpik hareket ve felsefesini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci uluslararası spor organizasyonlarını bilir |
ÖÇ05 | Öğrenci ulusal spor organizasyonlarının yapısını açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, spor organizasyonlarının sorunlarını analiz eder ve çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon, spor organizasyonu ile ilgili genel kavram ve tanımlar | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Spor Organizasyonlarının Hazırlık Süreci | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dünyadaki Önemli Spor Organizasyonları | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Antik Olimpiyat Oyunları | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Modern Olimpiyat Oyunları | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Olimpik Hareket | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Olimpizm Felsefesi | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Uluslararası Olimpiyat Komitesine bağlı yapılar (IOC) | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uluslararası Spor Federasyonları (ISF) | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Ulusal Olimpiyat Komitesi (TMOK) | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | TMOK Projeleri | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Başarılı ulusal spor federasyonları | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Spor Organizasyonlarında Sorunlar ve Çözüm Önerilerine Yönelik Örnek Olaylar | İlgili kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |