Genel Bilgi
Kod | BED502 |
Ad | Sporda Fonksiyonel Anatomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHİCE DURGUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif hareket açısından, insanda yapı-fonksiyon ilişkisinin kurulabilmesi için gerekli temel bilgileri edinmektir.
Dersin İçeriği
Sportif hareketin anatomisi: İnsan vücudunda düzlemler ve eksenler, somatotipi, antropometrik ölçümler, kemik, eklem ve kasların yapı ve işlevleri, temel biyomekanik kavramlar, esneklik ve kuvvetlendirme, hareketin nöromuskuler temelleri, hareket ve dolaşım sistemi, hareket ve solunum sistemi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
F Dere, B.Durgun: Spor Eğitimi için Fonksiyonel Anatomi. B. Durgun Ders Notları
Notlar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anatominin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İnsan vücudunda anatomik düzlem ve eksenleri tanımlar. |
ÖÇ03 | İnsan vücudunu somatotipe göre sınflandırır. |
ÖÇ04 | Antropometrik kavramlar ve ölçümleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Hareketin temel ögeleri (kemik, eklem ve kas) nin yapısı ve işlevlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Temel biyomekanik kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Sportif hareketlerde rol alan kasları sayar. |
ÖÇ08 | Anatomi ve biyomekanik bilgilerini bütünleştirir. |
ÖÇ09 | Sportif hareketin nöromuskuler temellerini açıklar. |
ÖÇ10 | Sportif hareket ile dolaşım sistemi arasında fonksiyonel ilişki kurar. |
ÖÇ11 | Sportif hareket ile solunum sistemi arasında fonksiyonel ilişki kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anatomi Terimleri | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnsan Vücudunda Düzlemler ve Eksenler | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Somatotipi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antropometrik Ölçümler | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kemiklerin Yapı ve İşlevleri | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eklemlerin Yapı ve İşlevleri | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kasların Yapı ve İşlevleri | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Temel Biyomekanik Kavramları | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Harekette Rol Alan Kaslar | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kuvvetlendirme ve Esnetme | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sportif Harekette Bir Bütün Olarak Kas-İskelet Sistemi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Sportif hareketin nöromuskuler | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Spor ve Dolaşım Sistemi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor ve Solunum Sistemi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |