Genel Bilgi
Kod | BFZ651 |
Ad | Biyoelektrik Sinyal Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri
Dersin İçeriği
Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir |
ÖÇ02 | Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir |
ÖÇ04 | model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
2 | miyelin kılıfının özellikleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
3 | nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
4 | sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
5 | rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
6 | bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
7 | bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
10 | Ödev1 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
11 | Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
12 | Ödev2 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
13 | sukroz-gap tekniği | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
14 | Ödev3 | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
15 | voltaj-klamplı sukroz gap | Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |