BFZ508 Duyu Biyofiziği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ508
Ad Duyu Biyofiziği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA EMRE


Dersin Amacı / Hedefi

İşitmenin biyofizik ilkeleri ve işlergelerinin kavranılaması

Dersin İçeriği

İşitme kuramları, işitme testleri ve işitme defektleri.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşitme Biyofiziğine giriş
ÖÇ02 Ses dalgaları
ÖÇ03 Sesin fiziksel özellikleri
ÖÇ04 Sesin değişik ortamlarda yayılma hızları
ÖÇ05 Ses dalgaları ile ilgili temel kavramlar
ÖÇ06 Enine ve boyuna dalgalar
ÖÇ07 Sesin duyusal özellikleri
ÖÇ08 Duran dalgalar
ÖÇ09 Rezonans kavramı
ÖÇ10 Empedans kavramı
ÖÇ11 Ses şiddet düzeyi ve şiddet ayırımı.
ÖÇ12 Ses düzeyi ile ilgili özellikler
ÖÇ13 Kulak ve işitme
ÖÇ14 Bekesy dalgaları ve ses dalgalarının kulakta işlenilmesi
ÖÇ15 Tüy hücre hareketi, İç kulakta çevirim ve iç kulak potansiyelleri


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07