EBE720 Uzmanlık Alan Dersi (Z)

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE720
Ad Uzmanlık Alan Dersi (Z)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi üye olunan veri tabanları

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışması hakkında evrensel normları bilir.
ÖÇ02 Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilir.
ÖÇ03 Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilir.
ÖÇ04 Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilir.
ÖÇ05 Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilir.
ÖÇ06 Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
ÖÇ07 Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilir.
ÖÇ08 Bilime katkı sunmak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Tartışma
6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Okuma, değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
12 Yorum, değerlendirme ve analiz. Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. rapor ve sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Uzmanlık alanı ile ilgili bir bilimsel makale nasıl yazılır Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları rapor ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları rapor ve sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 130
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,20
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:45