Genel Bilgi
Kod | EBE720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi üye olunan veri tabanları
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi https://library.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışması hakkında evrensel normları bilir. |
ÖÇ02 | Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilir. |
ÖÇ03 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilir. |
ÖÇ04 | Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilir. |
ÖÇ06 | Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
ÖÇ07 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilir. |
ÖÇ08 | Bilime katkı sunmak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
2 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
3 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Tartışma |
6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
7 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
12 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma |
14 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. | rapor ve sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uzmanlık alanı ile ilgili bir bilimsel makale nasıl yazılır | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | rapor ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | rapor ve sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,20 | ||
AKTS | 5 AKTS |