Genel Bilgi
Kod | EBE612 |
Ad | Obstetride Tamamlayıcı ve Alternatif Bakım Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Obstetride Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) uygulamalarına yönelik mevzuatın bilinmesi, tedavi yöntemlerinin araştırılması ve konuyla ilgili güncel literatürün taranarak ebelik yaklaşımına yönelik farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Obstetride Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) uygulamalarına yönelik güncel gelişmeler, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonu döneme kadar, infertil dönem ve laktasyon süreçlerini de içine alan GETAT ile ilgili kanıtların detaylı araştırılmasını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
The Use of Complementary and Alternative Medicine (CAM) Applications in Women’s Health, Ed: Gökhan A, , Peter Lang Publishing, Berlin, 2019
Notlar
Başer M, Taşçı S. Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı ve Destekleyici Uygulamalar, 2015
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tamamlayıcı, Alternatif veya İntegratif Tıp kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Obstetride Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) uygulamalarına yönelik mevzuatı yorumlar |
ÖÇ03 | GETAT yöntemlerini ebelik alanında uygulamaya yönelik temel düzeyde bilgileri açıklar |
ÖÇ04 | Obstetri ve doğum süreçlerinde ortaya çıkabilecek sorunların yönetiminde yeni yaklaşımları takip eder |
ÖÇ05 | Obstetride, doğum, doğum sonu, infertil süreçlerde GETAT’a ilişkin kanıtlarını özetler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür tarama I | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Literatür tarama II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Literatür tarama III | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tamamlayıcı, Alternatif veya İntegratif Tıp Kavramlarını tanımlama | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tamamlayıcı ve alternatif bakım yöntemleri hakkında uluslararası yönetmelik ve mevzuatlar, güncel durum | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | GETAT yöntemleri hakkında ulusal yönetmelik ve mevzuatlar, güncel durum | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Prekonsepsiyonel Döneminde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gebelik Döneminde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doğumda GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Erken Postpartum Dönemde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Geç Postpartum Dönemde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | İnfertil Çiftlerde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Laktasyon sürecinde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | GETAT yöntemlerinde güncel kanıtlar | Okuma, araştırma,rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |