Genel Bilgi
Kod | EBE603 |
Ad | İleri Ebelik Uygulamaları Öğretimi I (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin vaka analizi yapabilmesini ve uygulama ortamlarını eleştirel gözle değerlendirerek ve önerilerde bulunabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Klinik becerileri geliştirmeye yönelik uygulamaları kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Hoffman, cunningham, Leveno, Bloom, Spong, Dashe, Casey, Sheffield (Çeviri Editörü: Dr. Gökhan Yıldırım).Williams Obstetrik, 2016
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora eğitimi süresince edinilmiş teorik bilgileri uygulamaya yansıtır. |
ÖÇ02 | Klinik uygulama becerisini geliştirmeye yönelik alıştırma yapar. |
ÖÇ03 | Klinik becerilerin üst seviyeye taşınmasında örnek olur. |
ÖÇ04 | Klinik becerilerin geliştirilmesinde sağlık profesyonelleri ile işbirliği kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanımı ve literatür tarama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Normal gebelik izlemleri ve taramalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Klinik uygulama 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Klinik uygulama 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Normal Doğum yönetiminde güncel ve kanıta dayalı yaklaşımlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Klinik uygulama 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
7 | Klinik uygulama 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Doğum sonu dönemin yönetiminde güncel ve kanıta dayalı yaklaşımlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Klinik uygulama 5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Soru-Cevap |
11 | Klinik uygulama 6 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
12 | Doğum sonu dönemde anne ve yenidoğanın izlemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Klinik uygulama 7 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
14 | Klinik uygulama 8 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Klinik uygulama 9 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |