EBE529 Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlık

2 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE529
Ad Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin, üreme sağlığı ve cinsel sağlık kavramını tanıyarak, üreme ve cinsel sağlığın sağlık hizmetleri içerisindeki yeri konusunda bilgi kazanması, bireylerin üreme ve cinsel haklarına saygılı bir tutum edinmesi ve cinsellik ve cinsel sağlık sorunlarını değerlendirebilmesidir.

Dersin İçeriği

Cinsel sağlık ve üreme sağlığı kavramı, üreme hakları, doğurganlık bilinci, danışmanlık ve iletişim, yaşam dönemlerinde üreme sağlığı ve cinsel sağlık.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Doğurganlığın Düzenlenmesi, Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı

Notlar

https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üreme sağlığı ve cinsel sağlık kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Üreme haklarını sayar ve önemini tartışır.
ÖÇ03 Üreme sağlığı ve cinsel sağlık ile ilgili politikaları ve yasaları açıklar.
ÖÇ04 Danışmanlık konusundaki terimleri ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ05 Üreme sağlığı hizmetlerinin amaçlarını ve kapsamındaki hizmetleri sıralar.
ÖÇ06 Danışmanlık ve iletişim konusundaki terimleri ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ07 Kadının yaşam dönemlerinde (çocukluk, ergen, gençlik, erişkin, ileri yaş) karşılaşabileceği üreme sağlığı ve cinsel sağlık risklerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Üreme sağlığı ve cinsel sağlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Üreme hakları Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Toplumsal Cinsiyet Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Danışmanlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Rol Oynama
5 İletişim Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
6 Doğurganlık Bilinci ve Güvenli Annelik Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Cinsel Şiddet ve Cinsel İstismar Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Cinsel İşlev Siklüsü Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Cinsel Disfonksiyon Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
12 Gebelik Dönemi ve Cinsel Sağlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Doğum Sonu Dönem ve Cinsel Sağlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
14 Menopoz ve Cinsel Sağlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Jinekolojik Kanserler ve Cinsel Sağlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:37