Genel Bilgi
Kod | FAR541 |
Ad | Solunum Sistemi Farmakolojisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA KUMCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Pathogenesis of asthma, beta-adrenergic receptor agonists, muscarinic agonists, methylxanthines, steroids, lipoxygenase inhibitors, leukotriene receptor antagonists,
Dersin İçeriği
Astımın patogenezi, beta-adrenerjik reseptör agonistleri, muskarinik agonistler, metilksantinler, steroidler,lipooksijenaz inhibitörleri, lökotrien reseptör antagonistleri,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
The aim of the course is to understand the pathophysiology of the respiratory system and the mechanism of action of drugs used in respiratory system diseases at the pharmacological level.
Notlar
Güncel ve temel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Astım patofizyolojisini kavrar |
ÖÇ02 | Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçları açıklar |
ÖÇ03 | Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ04 | Solunum sistemi fizyolojisi ve farmakolojisi hakkında literatür takip eder |
ÖÇ05 | Solunum sistemi fizyolojisi ve farmakolojisi hakkında literatürleri yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Astım patofizyolojisi | Ders kitabından ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Astım patofizyolojisi | Ders kitabından ilgili bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Beta-adrenerjik reseptör agonistleri, | Ders kitabından ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Beta-adrenerjik reseptör agonistleri, | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Muskarinik antagonistler | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Metilksantinler | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Metilksantinler | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Steroidler | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Steroidler | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Lipooksijenaz inhibitörleri | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Lipooksijenaz inhibitörleri | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Lökotrien reseptör antagonistleri | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Lökotrien reseptör antagonistleri | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Olgu üzerinden tartışma | Ders kitabı ve ilgili literatürler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |