Genel Bilgi
Kod | FİZ730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması yapacak öğrencinin kavramış olduğu temel bilgiler ışığında, çalışacağı alan ile ilgili literatürdeki gelişmeleri tarayarak yeni bilgilere ulaşmak üzere araştırma yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin araştırma konusundaki gelişmeleri literatürden taraması, değerlendirmesi ve bu bilgiler ışığında yeni bilgilere ulaşmak için çalışma kurgulaması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi
Notlar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencinin alanı ile ilgili temel bilgileri ışığında uygun alanlarda literatür taraması |
ÖÇ02 | Kazanılan güncel bilgilerle yeni çalışmalar planlanması |
ÖÇ03 | Planlanan çalışmanın yürütülmesi ve sonuçlarının takip edilmesi |
ÖÇ04 | Finalde sonuçların yorumlanması ve sunumunun yapılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma alanı ile ilgili literatür bilgilerinin tartışılması-1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma alanı ile ilgili literatür bilgilerinin tartışılması-2 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Araştırma alanı ile ilgili literatür bilgilerinin tartışılması-3 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusunun belirlenmesi-1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tez konusunun belirlenmesi-2 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Anlatım |
6 | Araştırma kurgusunun tartışılması-1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Araştırma kurgusunun tartışılması-2 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Tez ön çalışmalarının yapılması | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Tez çalışmasına son halin verilmesi | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Tez çalışması-1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Tez çalışması-2 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Tez çalışması-3 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Tez çalışması-4 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Tez çalışması-5 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 22 | 7 | 154 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 40 | 10 | 400 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 634 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,36 | ||
AKTS | 25 AKTS |