Genel Bilgi
Kod | FİZ524 |
Ad | Öğrenme ve Bellek Modelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme ve belleğin deney hayvanlarında modellenmesinin kavranması ve uygulanması
Dersin İçeriği
basit öğrenme modelleri, uzaysal öğrenme, şartlı öğrenme modelleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel öğrenme ve bellek modellerinin fizyolojik temellerini açıklayabilir |
ÖÇ02 | Bu modellerin uygulama alanlarını tartışabilir |
ÖÇ03 | Pratik olarak bu modeller üzerinde çalışma yapabilir |
ÖÇ04 | Uzaysal öğrenme-bellek modellerini açıklar |
ÖÇ05 | Koşullu refleksleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve belleğin hücresel mekanizması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | öğrenme ve bellek tipleri | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | habitüasyon modeli | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | sensitizasyon modeli | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | kısa süreli öğrenme modellerinin fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | uzun süreli öğrenme modellerinin fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | farede morris su havuzu testinin uygulanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | farede pasif sakınma testi uygulanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | sıçanda morris su havuzu testinin uygulanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | sıçanda pasif sakınma testi uygulanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | farede şartlı pavlov deneyinin uygulanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | sıçanda şartlı pavlov deneyinin uygulanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | diğer öğrenme bellek modellerinin tartışılması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | öğrencinin öğrenme bellek deney planı oluşturması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |