Genel Bilgi
Kod | FİZ523 |
Ad | Anksiyetenin Sinirsel Mekanizması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Korku ve anksiyetenin fizyolojik ve fizyopatolojik temellerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
anksiyetenin hücresel mekanizması, anksiyetenin oluşumu, anksiyete modelleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Korku ve ankiyete yanıtlarının oluşumuna katılan merkezi sinir sistemi yapılarını ayırt edebilir |
ÖÇ02 | Limbik sistemin korku anksiyete oluşumundaki rolünü açıklayabilir |
ÖÇ03 | Korku ve anksiyetede görülen davranışsal cevabın oluşum mekanizmasını açıklayabilir |
ÖÇ04 | Deneysel anksiyete benzeri modelleri tartışabilir |
ÖÇ05 | Bu modellerin uygulama alanlarını açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Emosyonel durum ve duyguların oluşumu | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | limbik sistem yapısı | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Emosyonel deneyimlerde amigdalanın önemi | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | emosyonel durumda hipokampusun önemi | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | korku oluşumunun fizyolojik hücresel mekanizması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | anksiyete oluşumunun fizyolojik hücresel mekanizması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | deneysel anksiyete modelleri | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | yükseltilmiş artı düzenekte anksiyete tetiklenmesinin modelinin fizyolojik temelleri | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | farede yükseltilmiş artı düzenek testinin uygulanması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | sıçanda yükseltilmiş artı düzenek testinin uygulanması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | açık alan testinde anksiyete tetiklenmesinin fizyolojik mekanizması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | farede açık alan testi uygulanması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | sıçanda açık alan testi uygulanması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | farede aydınlık-karanlık tercih testi uygulanması | ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |