Genel Bilgi
Kod | HEM813 |
Ad | Hemşirelikte Bilişim ve İnovasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu ders inovasyon, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında bilişim ve teknoloji konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeyi amaçlar
Dersin İçeriği
-Bu ders, hemşirelikte inovasyon ve girişimciliğin tanımı, önemi, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında yapay zekanın yeri, inovasyon ve bilişimle bağlantılı konuları inceler
Dersin Ön Koşulu
-YOK
Kaynaklar
Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon 2021
Notlar
İnternet kaynaklı tüm bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünme tekniklerini geliştirebilir. |
ÖÇ02 | İnovasyon kavramını tanımlayabilir. |
ÖÇ03 | Patent alma sürecinin basamaklarını sıralayabilir. |
ÖÇ04 | İnovatif proje geliştirme basamaklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Hemşirelikte bilişim ve inovasyonun tanımı ve önemi | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Yaratıcı kişilik özellikleri ve yaratıcı düşünme | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık bakım uygulamalarında yapay zeka uygulamaları | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Sağlık bakım uygulamalarında inovatif uygulamalar | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Patent geliştirme | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Telesağlık ve teletıp uygulamaları | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Girişimcilik örnekleri | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | İnovasyonla ilgili TUBİTAK projeleri | Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Proje hazırlık | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | İnovasyon proje geliştirme çalışması 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | İnovasyon proje geliştirme çalışması 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | İnovasyon proje geliştirme çalışması 3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Dersin genel değerlendirilmesi | İşlenen tüm konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavına hazırlık | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |