Genel Bilgi
Kod | HEM675 |
Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisini uygulama alanına aktarması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kuramsal bilginin uygulama alanına aktarılmasını içerir
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Tüm literatüre, Süpervizyon
Notlar
Tüm literatüre,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı ya da hasta bireyi psikiyatri hemşireliği felsefesi, ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirebilecek (Bilişsel) PÇ1,2,3,5,7,8,9,11,12,13 |
ÖÇ02 | Bilgi ve değerlendirmeleri doğrultusunda bireylerin gereksinimlerini doğru olarak saptayabilecek. (Duyuşsal) PÇ 1,2,3,4,5,10,12,13 |
ÖÇ03 | Psikiyatri Hemşireliği alanındaki kuramlara göre ve rolleri doğrultusunda bakım planına uyarlayabilecek (Duyuşsal) PÇ1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13 |
ÖÇ04 | Sağlıklı ya da hasta bireyin bakımını gerçekleştirirken danışmanlık, yardım becerilerini ve psikoterapi kuramlarını kullanabilecek (Duyuşsal) PÇ1,2,3,5,6,11,12,13,14 |
ÖÇ05 | Bireylerin gereksinimlerine özgün ( koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygulayabilecek (Duyuşsal) PÇ1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulamalarında birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılmasıı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi ve tartışması III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi ve tartışması IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi ve tartışması V | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması V | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |