Genel Bilgi
Kod | HEM666 |
Ad | Cerrahi Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın önemini kavratmak, bakımında kanıta dayalı rehberlerin kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamak, belirlediği kanıtlar doğrultusundan hastanın bakımını planlayarak gerçekleştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Kanıta dayalı uygulamanın tarihçesi ;Kanıta dayalı uygulama; Kanıta dayalı hemşirelik ; Kanıt düzeyleri; Kanıta dayalı uygulama süreci; Kanıt kaynakları-sistematik inceleme; Kanıt kaynakları-kanıta dayalı uygulama kılavuzları; Kanıt kaynakları-kanıta dayalı hemşirelik merkezleri; Kanıt kaynaklarına ulaşma; Hemşirelik alanındaki bir kanıta dayalı kılavuzu inceleme; Kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler ; Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları için engeller
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kapucu S, Kahveci R. (2021). Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. Ankara: Hipokrat Kitabevi
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler, uluslararası rehberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın ilkelerini kavrar. |
ÖÇ02 | Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Kanıta dayalı uygulamada kanıt düzeylerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kanıta dayalı kaynaklara ulaşabileceği merkezleri tanır ve bilir. |
ÖÇ05 | Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde Kanıta dayalı kılavuzları nasıl kullanacağını bilir. |
ÖÇ06 | Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı kılavuzlara göre bakım önerisi geliştirebilir. |
ÖÇ07 | Geliştirdiği önerileri uygulamada kullanabilir ve bakımı gerçekleştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı uygulamanın tarihçesi ; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kanıta dayalı uygulama; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kanıta dayalı hemşirelik ; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kanıt düzeyleri; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kanıta dayalı uygulama süreci; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kanıt kaynakları-sistematik inceleme; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kanıt kaynakları-kanıta dayalı uygulama kılavuzları; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kanıt kaynakları-kanıta dayalı hemşirelik merkezleri; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kanıt kaynaklarına ulaşma; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hemşirelik alanındaki bir kanıta dayalı kılavuzu inceleme I | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Hemşirelik alanındaki bir kanıta dayalı kılavuzu inceleme II | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler ; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları için engeller | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları için engeller II | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |