Genel Bilgi
Kod | HEM664 |
Ad | Sağlık Turizmi ve Hemşirelik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Son yıllarda oldukça hızlı gelişme gösteren sağlık turizmi, sağlık turizmi kurumları, tıbbı ve termal tedavi açısından ülkemizin sahip olduğu kaynaklar, tıbbi ve termal tedavi amaçlı turistlerin hakları, sağlık turizmi kapsamında turistlerin ve işletmelerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerini öğrencilere belletmek.
Dersin İçeriği
Sağlık turizmi; Sağlık turizminin boyutları; Dünyada sağlık turizmi; Türkiyede sağlık turizmine yönelik hizmetler ve ekonomik boyutları; Sağlık turizminde nitelikli sağlık çalışanının önemi; Sağlık turizminde hemşirenin rolü ; Sağlık turizminde hemşirenin rolü ; Sağlık turizmi hemşireliğine yönelik yaşanan etik ve yasal sorunlar;Sağlık turizminde kültürlerarası hemşirelik konuları ; Sağlık turizminde kültürlerarası hemşirelik konuları; Sağlık turizmi ve uçuş hemşireliği; Sağlık turizminde sigorta uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Karaca Ş. (Ed.) (2021). Multidisipliner Yaklaşımla Sağlık Turizmi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık turizmi ile ilgili kavramları, özelliklerini ve türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sağlık turizminin gelişimini ve gelişim nedenlerini ifade eder. |
ÖÇ03 | Sağlık turizmi sektörü ve yapılan düzenlemelerini tartışır. |
ÖÇ04 | Türkiyede ve dünyadaki sağlık turizmini analiz edip değerlendirir. |
ÖÇ05 | Sağlık turizmi hemşirelik bakımı süreçlerini inceler. |
ÖÇ06 | Sağlık turizminin kaynak ve hedef ülkeler açısından sistem düzeyindeki etkilerini anlatır. |
ÖÇ07 | Sağlık turizmi uygulamaları ile ilgili önemli politik ve etik konuları analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık turizmi; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık turizminin boyutları; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünyada sağlık turizmi; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Türkiyede sağlık turizmine yönelik hizmetler ve ekonomik boyutları; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sağlık turizminde nitelikli sağlık çalışanının önemi; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Sağlık turizminde hemşirenin rolü | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sağlık turizminde hemşirelerin rolleri | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Sağlık turizmi hemşireliğine yönelik yaşanan etik ve yasal sorunlar; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sağlık turizminde kültürlerarası hemşirelik konuları; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sağlık turizminde kültürlerarası sağlık konuları; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sağlık turizmi ve uçma hemşireliği | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sağlık turizmi ve uçuş hemşireliği ; | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Sağlık turizmi ve sigorta uygulamaları | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sağlık turizminde sigorta uygulamaları | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |