Genel Bilgi
Kod | HEM661 |
Ad | Araştırmayı Yayına Dönüştürme Süreci |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
-Mesleki yazı yazma ve yayımlama ile ilgili temel ilkeleri incelemektir
Dersin İçeriği
-1-Bilimin ve bilimsel yayınların dünyadaki etkileri, 2-Hemşirelikte bilimsel yazı yazmanın tarihsel gelişimi 3-Literatür tarama ilkeleri 4-Araştırma raporu yazma 5-Konferans raporu yazma 6-Tartışma 7-Derleme ve araştırma makalesi yazma 8-Bilimsel makale yazımı ve yayımlamada ahlak ilkeleri ve izinler 9-Araştırma sonuçlarının kullanımı 10-Tez hazırlama ve tez raporu oluşturma
Dersin Ön Koşulu
Hemşirelik yükseklisans mezunu olmak
Kaynaklar
1.Dayra R.A. (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?Çev. (Gülay Aşkar Altay), Tübitak. 2. Aşkar N. (1995) Bilimsel araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler. 7. basım,Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd, Ankara. 3. Demir Ö. (2000) Bilim Felsefesi, 2. basım, Vadi Yayınları, Ankara. 4.Talbot, L. A. (1995). Principles and Practice of Nursing Research. USA:Mosby Year Book. 5.Erefe, İ. (2002). Veri Toplama Araçlarının Niteliği. İçinde İ. Erefe (Ed.), Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri (1. Baskı). İstanbul: Odak Ofset. 6.Karasar N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 7. Baskı. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
Notlar
Yayına hazırlama, Araştırma Etiği, Araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemleri konu alan kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Araştırmayı analiz etmeyi öğrenme |
ÖÇ02 | 2. Bilimsel literatürü etkin kullanabilme |
ÖÇ03 | 3. Bilimsel makale yazımı ve yayımlamada etik ilkeleri bilme |
ÖÇ04 | 4. Araştırma raporu yazabilme |
ÖÇ05 | 5. Araştırma sonuçlarını etkin kullanabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin tanıtımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hazırlık Haftası | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bilimin ve bilimsel yayınların dünyadaki etkileri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hemşirelikte bilimsel yazı yazmanın tarihsel gelişimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Literatür tarama ilkeleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırma raporu yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Konferans raporu yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Derleme ve araştırma makalesi yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bilimsel makale yazımı ve yayımlamada ahlak ilkeleri ve izinler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Araştırma sonuçlarının kullanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez hazırlama ve tez raporu oluşturma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dersin değerlendirmesi-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dersin değerlendirmesi-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |