Genel Bilgi
Kod | HEM681 |
Ad | Acil Hemşireliğinde Kanıt Temelli Bakım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Yurt içi ve yurt dışı yoğun bakım protokollerini karşılaştırır, bilinen bir uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, karşılaştırır.
Dersin İçeriği
Acil Hemşireliğinde Kanıt Temelli Bakım
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Acil hemşireliği alanında bilimsel bir araştırma planlar, uygular ve elde ettiği verileri analiz ederek rapor eder. Acil hemşireliği alanına özgün en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar
Notlar
Sağlık bilimlerinde İlkyardım Bir bakışta acil hemşireliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir acil hastasının uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. |
ÖÇ02 | Acil hemşireliği alanında bilimsel bir araştırma planlar, uygular ve elde ettiği verileri analiz ederek rapor eder. |
ÖÇ03 | Acil hemşireliği alanına özgün en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar. |
ÖÇ04 | Acil hemşireliği alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu 2 değerlerin gelişimini destekler. |
ÖÇ05 | Bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla acil bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygular |
ÖÇ06 | Bütüncül ve sistematik uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Acil bakımın tanımı, önemi, temel ilkeleri ve acil Bakım Hemşireliği görev ve sorumlulukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Triyaj | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Temel yaşam desteği | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İleri yaşam desteği | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Solunum acillerinde bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kardiyovasküler aciller | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Nörolojik acillerde bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Metabolik ve gastrointestinal acil durumlarda bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kanamalarda ve şokta acil bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Travmalarda acil bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kırık, burkulma, çıkıklarda acil bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yanıkta ve donukta acil bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zehirlenmelerde acil bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |