Genel Bilgi
Kod | HEM647 |
Ad | Yenidoğan Hemşireliği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Klinik derecede tıbbi veya cerrahi sorunu olan ve özel bakım gerektiren prematüreye özgü kritik bakım bilgisi doğrultusunda bakımın eksiksiz olarak verildiği yerlerde çalışabilecek düzeyde bilgili olması
Dersin İçeriği
Yenidoğan Yoğun Bakım Üniteleri'nde klinik derecede medikal veya cerrahi sorunu olan ve özel bakım gerektiren term yenidoğanlar ile prematürelere, yenidoğana özgü kritik bakım konuları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisinin, yenidoğana özgü bakım becerilerini uygulayabilmesi hedeflenmektedir. |
ÖÇ02 | Riskli yenidoğanı tanıyabilmesi beklenmektedir. |
ÖÇ03 | Yüksek riskli yenidoğan ve ailesine yönelik bakım, eğitim ve danışmanlık yapabilmesi beklenmektedir. |
ÖÇ04 | Yüksek Riskli Yenidoğanların taburculuğa hazırlanması ve preterm bebeklerim izlemi yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek Riskli Fetus ve Hemşirelik Yaklaşımı. Yenidoğanın akciğer hastalıkları ve hemşirelik girişimleri. Apne, oksijen uygulaması, yardımcı solunumda hemşirelik girişimleri | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Yenidoğanın kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yenidoğanın metabolik sorunları, endokrin hastalıkları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Yenidoğanın nörolojik hastalıkları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Yenidoğanın gastrointestinal hastalıkları ve cerrahi müdahale gerektiren durumlar | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Yenidoğanın üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yenidoğanın ortopedik sorunları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yenidoğanın onkolojik sorunları ve hemşirelik bakımı. Yenidoğanın kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yenidoğanın deri hastalıkları ve hemşirelik bakımı | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Madde bağımlısı anne bebeği | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yenidoğanda ağrının önlenmesi | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yenidoğanda ilaç tedavisinin ilkeleri | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yenidoğan ailesine genetik danışmanlık | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yüksek Riskli Yenidoğanların taburculuğa hazırlanması ve preterm bebeklerin izlemi yapabilmesi | İlgili literatürle seminer ödevi hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |