Genel Bilgi
Kod | HEM635 |
Ad | Pediatrik Aciller ve Hemşirelik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencisinin, Pediatrik Acilde ve/veya Primer Sağlık Bakım servislerinde çocukluk yaş dönemlerine göre oluşabilecek acil durumlar hakkında teorik bilgileri güncel bilgiler ışığında yenilemesi hedeflenmektedir. Olası bir acil durumda çocuk ile ailesine tedavi ve bakımı ile ilgili etkin hemşirelik girişiminde bulunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Pediatrik Acilde ve/veya Primer Sağlık Bakım servislerinde çocukluk yaş dönemlerine göre oluşabilecek acil durumlar hakkında teorik bilgiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisinin, Çocuk Acil bakım ünitesi hakkında bilgi sahibi olması, Çocuk Acil hemşireliğinin temel kavram ve uygulamalarını tanımlayabilmesidir |
ÖÇ02 | Çocuk Acil hasta ve ailesini değerlendirebilir |
ÖÇ03 | Çocuk Acil hemşiresinin niteliklerini tanımlayabilir |
ÖÇ04 | Pediyatrik Acilde çocuk ve ailelere, fiziksel, psikolojik ve sosyal olarak bütüncül yaklaşım becerisini kullanabilir |
ÖÇ05 | Acil müdahale ve triyajı tanımlayabilir |
ÖÇ06 | Çocukluk dönemlerine göre olabilecek acil durumları ve hemşirelik girişimlerini öğrenmesi beklenmektedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun değerlendirilmesi. Çocuklarda burun ve sinüs hastalıkları, Yabancı cisimler | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akut Solunum Sıkıntısı, Akut Obstrüktif Solunum Sıkıntısı, | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Neonatal Aciller, | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akut Kalp Yetersizliği Tanı, Tedavi ve Hemşirelik Yaklaşımı, | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çocuklarda dehidratasyonun klinik ve laboratuvar bulgularının değerlendirilmesi Dehidratasyon ve Tedavisi | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | İntravenöz Sıvı Tedavisi- Genel Tedavi Yaklaşımı. | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çocuklarda İdrar Yolu Enfeksiyonu. Akut Böbrek Yetersizliği ve Crush Sendromu. Akut Renal Yetersizlik ve Hipertansiyon | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İshalli Çocuğun Beslenmesi, Oral Rehidratasyon Tedavisi ve Hemşirelik Bakımı | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Çocukluk Çağında Zehirlenmeler ve Mantar Zehirlenmesi Karbon Monoksit Zehirlenmesi Organofosfat, Parasetamol Zehirlenmesi, Salisilat, | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Trisiklik Astidefpresan Zehirlenmeleri Anaflaksi, Alkol Zehirlenmeleri Akrep Sokması, Yılan Isırması, İnhalasyon Hasarı, Isı Hasarları,Yanık ve Elektrik Çarpması | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Nörolojik Aciller ve Hemşirelik Bakımı. Çocuklarda Senkop ve Ani Ölüm | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pediatrik Abdominal Aciller, Karın Ağrısı ve Akut Karın | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hemorajik Diyatez. Kanamalı Hastaya Yaklaşım ve Transfüzyonu | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Hırpalanmış Çocuk | İlgili literatürde konulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |