Genel Bilgi
Kod | HEM634 |
Ad | İleri Aile Sağlığı ve Hemşireliği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmaktır. Sağlıklı aile hakkında edindiği bilgi donanımını çocuk hemşirelerine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmak. Klinikteki çocuk hemşirelerine ailede gelişimsel kriz dönemlerinde danışmanlık yapabilecek bilgiyi kazandırmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3 Üniversitenin abone olduğu veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klinikteki çocuk hemşirelerine ailede gelişimsel kriz dönemlerinde danışmanlık yapabilir |
ÖÇ02 | Klinikteki çocuk hemşirelerine, akut ve/veya kronik hastalığı olan çocuğun ailesine danışmanlık yapabilir |
ÖÇ03 | Klinikteki çocuk hemşirelerine aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırabilir |
ÖÇ04 | Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmaktır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ Ders programı ve içerik hakkında ön görüşme. | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hasta Çocuk Kontrolünde Aileye Yaklaşım | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Acile Gelen Çocuk Muayenesinde Aileye Yaklaşım | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Hastanede Yatan Çocuğun Ailesine Danışmanlık | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gelişimsel Krizde Aileye Yaklaşım/Danışmanlık | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
6 | Çevresel Etkilerin Aile Sağlığına Etkileri | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kitle İletişim Araçlarının Çocuk ve Ailesi Tarafından Kullanımı | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kitle İletişim Araçlarının Aile Sağlığına Etkileri | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yüksek Riskli Yenidoğana Sahip Aileye Yaklaşım | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Akut Hastalığı Olan Çocuğun Ailesine Aile Merkezli Yaklaşım | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Kronik Hastalığı Olan Çocuğun Ailesine Aile Merkezli Yaklaşım | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Gelişme Geriliği Olan Çocuğun Ailesine Danışmanlık | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Otistik Çocuk ve Ailesine Yaklaşım | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Engelli Çocuğun Ailesine Danışmanlık. Boşanmanın Çocuk Sağlığına Etkisi | ilgili kaynaklardan seminer hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |