Genel Bilgi
Kod | HEM631 |
Ad | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencinin sağlık politikalarının oluşturulması, düzenlenmesi ve izlenmesi süreçlerindeki görev ve sorumluluklarının, sağlık politikalarının hemşireliğe etkileri, sağlık insan gücü planlaması, arz ve talebi, sağlık ekonomisi, sağlık finansmanı, hemşirelik için ulusal öncelikler gibi konuların öğretilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, sağlıkla ilgili yasa ve politikalar, hemşireliği etkileyen politikalar ve yasal düzenlemeler ve hemşirenin sağlık politikalarının oluşturulması, düzenlenmesi ve izlenmesi süreçlerindeki rol ve sorumluluklarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Keyder Ç., Üstündağ N. (2007). Avrupa'da ve Türkiye'de Sağlık Politikaları Reformlar, Sorunlar, Tartışmalar. İletişim Yayınları: İstanbul.
Notlar
Health Policy, Journal of Health Politics, Policy and Law, Journal of Public Health Policy, Health Policy and Planning, Health Care Policy, Yale Journal of Health Policy, Law, and Ethics, Journal of Health Services Research and Policy, Healthcare Policy
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık politikalarının oluşturulması, düzenlenmesi ve izlenmesi süreçlerindeki hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ02 | Sağlık politikalarının hemşireliğe etkilerini kavrar. |
ÖÇ03 | Sağlık insan gücü planlaması, arz ve talebindeki gelişmeleri bilir. |
ÖÇ04 | Sağlık ekonomisi, sağlık hizmetlerinin finansmanı ile ilgili konularda hemşirenin sorumluluklarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık yasaları ve mevzuatı, sağlıkta politik gündem | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hemşireliği etkileyen politikalar ve yasal düzenlemeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ulusal sağlık politikalarının hemşireliğe etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hemşire insan gücü tahmin çalışmaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sağlık insan gücü tahmin çalışmaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hemşirelik çalışma alanları ile ilgili eğilimler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Hemşirelerin otonomisini arttırma stratejileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hemşirelik hizmetleri için ulusal öncelikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hemşirelik hizmetleri için uluslararası öncelikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yasal süreçleri etkileme stratejileri, lobicilik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sağlık hizmetlerinin finansmanı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sağlık hizmetlerinin finansmanı ile ilgili sorunlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sağlık personeli arz ve talebi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sağlık Sigortaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |