Genel Bilgi
Kod | HEM626 |
Ad | Cerrahide Yeni Gelişmeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Cerrahi hemşireliğinde yeni yaklaşımları, gelişmeleri ve kanıt temelli uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Transplantasyon Hemşireliğinde yeni yaklaşımlar; Endoskopi Hemşireliği ve Yeni Yaklaşımlar; Günübirlik Cerrahi; Robotik Cerrahi; Kolorektal Cerrahi ve Yeni Yaklaşımlar; Perioperatif Hemşirelikte Kayıt ve Önemi; Hibrid Ameliyathanelerde Hemşirenin Görev ve Sorumlulukları; Hastada Anestezi Kontrolü; Ofis Temelli Hemşirelik ve Cerrahi;Cerrahi Hastasının Evde Bakımı; Bioterörizmde Hemşirelik; CVP Hastasında Hemşirelik Bakımi; Total Parenteral Beslenmede Hemşirelik Bakım Protokolü ; Post-travmatik Distres Sendromu
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Aydın A. (Ed.) (2021). Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cerrahi hastasının bakımı ile ilgili yeni uygulamaları bilir. |
ÖÇ02 | Cerrahi hemşireliği ile ilgili güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürü izler. |
ÖÇ03 | Cerrahi hemşireliğinin gelişimine katkı sağlayacak araştırmalar ve yayınlar yapar |
ÖÇ04 | Cerrahi hemşireliği bilimine yenilik getiren bir çalışmayı yürütür ve bilime katkıda bulunur. |
ÖÇ05 | Cerrahi hastasının evde bakımını yürütür. |
ÖÇ06 | Cerrahi hemşireliğinde kullanılan yeni ürünleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Transplantasyon Hemşireliğinde yeni yaklaşımlar | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Endoskopi Hemşireliği ve Yeni Yaklaşımlar | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Günübirlik Cerrahi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Robotik Cerrahi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Kolorektal Cerrahi ve Yeni Yaklaşımlar | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Perioperatif Hemşirelikte Kayıt ve Önemi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Hibrid Ameliyathanelerde Hemşirenin Görev ve Sorumlulukları | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Anlatım, tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Hastada Anestezi Kontrolü | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Cerrahi Hastasının Evde Bakımı | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bioterörizmde Hemşirelik | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | CVP Hastasında Hemşirelik Bakımı | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Total Parenteral Beslenmede Hemşirelik Bakım Protokolü | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Post-travmatik Distres Sendromu | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ofis Temelli Hemşirelik ve Cerrahi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |