Genel Bilgi
Kod | HEM617 |
Ad | Kadın Sağlığı Hizmetlerinde Evde Bakım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı evde bulunan birey, aile ve topluma bakım sağlamada gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders evde bakıma yönelik hizmetleri ve mevzuatı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Bahar Z, Beşer A. Evde Bakım, Akademi Basın 2017 Maurer FA, Smith CH, Community/Public Health Nursing Practice (Health for Families and Population), fourth edition, Saunders Elsevier, 2009. NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evde bakım hizmetlerini bilir. |
ÖÇ02 | Evde bakım hizmetlerinin tarihçesini bilir. |
ÖÇ03 | Evde bakım hizmetlerine yönelik yasal mevzuatı bilir. |
ÖÇ04 | Evde bakımda gerekli hemşirelik uygulamalarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ön hazırlık | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dünyada evde sağlık ve bakım hizmetleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiyede evde sağlık ve bakım hizmetleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | evde bakım hizmetlerinin tarihçesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | evde bakım hizmetleri mevzuatı | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | evde bakım hizmeti ekibi ve görevleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1.Evde Bakımın Sınıflandırılması (Evde koruyucu bakım, Evde tanı koyucu bakım, Evde tedavi edici bakım, rehabilite edici bakım, uzun süreli bakım, hospis bakımı) | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 2.Evde Bakımın Sınıflandırılması (Evde koruyucu bakım, Evde tanı koyucu bakım, Evde tedavi edici bakım, rehabilite edici bakım, uzun süreli bakım, hospis bakımı) | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 1.Evde Bakım Kapsamında Sunulan Hizmetler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 2.Evde Bakım Kapsamında Sunulan Hizmetler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | gebelikte evde bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | postpartum dönemde evde bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | kanserde evde bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | jinekolojik sorunlar ve evde bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |