Genel Bilgi
Kod | HEM615 |
Ad | Jinekoloji Hemşireliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrenciye jinekoloji hemşireliği konularında bilgiye ulaşma, tartışabilme, yorumlayabilme, yeni sentezlere ulaşabilme ve belirlediği sorun alanları için özgün çözüm yolları üretebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
bu ders yaşam dönemlerinde görülen jinekolojik konular ve hemşirelik yaklaşımlarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Beckmann, C. R . B., & Gynecologists, A. C. O. (2010). Obstetrics and Gynecology: Lippincott Williams & Wilkins. NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Schuiling, K. D., & Likis, F. E. (2016). Women’s gynecologic health: Jones & Bartlett Learning. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2014). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e- book: Elsevier Health Sciences.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | jinekolojik sorunları ve hemşirelik müdahalelerini bilir |
ÖÇ02 | Jinekoloji hemşireliğinde kanıt temelli uygulamaları açıklar |
ÖÇ03 | Jinekolojik tanı ve tedavide güncel yaklaşımları tartışır |
ÖÇ04 | Jinekolojik tanı ve tedavide hemşirelik bakımını bilir ve uygular |
ÖÇ05 | Ürojinekolojide hemşirelik yaklaşımlarını açıklar |
ÖÇ06 | Üreme sistemi enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları bilir ve hemşirelik girişimlerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve hazırlık haftası. | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Adölesan jinekolojisi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Jinekoloji hemşireliğinde kanıt temelli uygulamalar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Jinekolojik tanı ve tedavide güncel yaklaşımlar-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Jinekolojik tanı ve tedavide güncel yaklaşımlar-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Jinekolojik tanı ve tedavide hemşirelik bakımı-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Jinekolojik tanı ve tedavide hemşirelik bakımı-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Seçilen konuyla ilgili kaynak taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ürojinekoloji-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ürojinekoloji-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Üreme sistemi enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Üreme sistemi enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Geriatride jinekolojik sorunlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | potmenopozal jinekolojik sorunlar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | materyal hazırlama | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seçilen konuyla ilgili konu sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seçilen konuyla ilgili konu sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |