Genel Bilgi
Kod | HEM614 |
Ad | İleri Perinatoloji Hemşireliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin , perinatoloji alanında kapsamlı , güncel literatüre ve kanıta dayalı son bilgileri ve hemşirelik yaklaşımlarını teorisini ve uygulanmasını öğrenmesini amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Ders Perinatoloji hemşireliğinin türkiyedeki ve dünyadaki durumu, perinatolojide kültürel yaklaşım, doğal doğum, anne dostu felsefesi, acil obstetrik bakım konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Simkin, P., Hanson, L., & Ancheta, R. (2017). The labor progress handbook: early interventions to prevent and treat dystocia. John Wiley & Sons. NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Katheria, A., & Stellwagen, L. (Eds.). (2021). Care for the Term Newborn, An Issue of Clinics in Perinatology, E-Book (Vol. 48, No. 3). Elsevier Health Sciences.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği kavramlarını bilir ve tartışır. |
ÖÇ02 | perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği alanındaki kanıta dayalı çalışmaları yorumlar. |
ÖÇ03 | Perinatoloji hemşireliği alanındaki problemleri ,bilimsel olarak inceler ve kullanabilir |
ÖÇ04 | Doğal doğum felsefesini bilir. |
ÖÇ05 | Acil obstetrik durumları bilir ve bakımı uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Perinatoloji hemşireliği türkiyedeki ve dünyadaki durum | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Doğumun tarihçesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Vajinal ve sezeryan doğum açısından Dünyada ve Türkiyede durum | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Anne dostu felsefesi /ULUSAL ve uluslararası ANNE DOSTU HASTANE KRİTERLERİ-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Anne dostu felsefesi /ULUSAL ve uluslararası ANNE DOSTU HASTANE KRİTERLERİ-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Doğum ağrısının fizyolojisi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Doğum Ağrısını Önlemede Farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler-1 | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | belirlenen konuda literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Doğum Ağrısını Önlemede Farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Acil obstetrik bakım | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Perinatolojide kültürel inanç ve uygulamalar | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 1.Obstetrik aciller nelerdir, (gebelikte ve postpartum dönemde kanama yönetimi, sepsis, karın ağrısı, batın içi travma) | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | 2.Obstetrik aciller nelerdir, (gebelikte ve postpartum dönemde kanama yönetimi, sepsis, karın ağrısı, batın içi travma) | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Doğal doğum felsefesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Perinatal hasta güvenliği ve hemşirenin sorumlulukları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |