HEM614 İleri Perinatoloji Hemşireliği

7 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM614
Ad İleri Perinatoloji Hemşireliği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencinin , perinatoloji alanında kapsamlı , güncel literatüre ve kanıta dayalı son bilgileri ve hemşirelik yaklaşımlarını teorisini ve uygulanmasını öğrenmesini amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Ders Perinatoloji hemşireliğinin türkiyedeki ve dünyadaki durumu, perinatolojide kültürel yaklaşım, doğal doğum, anne dostu felsefesi, acil obstetrik bakım konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Simkin, P., Hanson, L., & Ancheta, R. (2017). The labor progress handbook: early interventions to prevent and treat dystocia. John Wiley & Sons. NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Katheria, A., & Stellwagen, L. (Eds.). (2021). Care for the Term Newborn, An Issue of Clinics in Perinatology, E-Book (Vol. 48, No. 3). Elsevier Health Sciences.

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği kavramlarını bilir ve tartışır.
ÖÇ02 perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği alanındaki kanıta dayalı çalışmaları yorumlar.
ÖÇ03 Perinatoloji hemşireliği alanındaki problemleri ,bilimsel olarak inceler ve kullanabilir
ÖÇ04 Doğal doğum felsefesini bilir.
ÖÇ05 Acil obstetrik durumları bilir ve bakımı uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Perinatoloji hemşireliği türkiyedeki ve dünyadaki durum literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Doğumun tarihçesi literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Vajinal ve sezeryan doğum açısından Dünyada ve Türkiyede durum literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Anne dostu felsefesi /ULUSAL ve uluslararası ANNE DOSTU HASTANE KRİTERLERİ-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Anne dostu felsefesi /ULUSAL ve uluslararası ANNE DOSTU HASTANE KRİTERLERİ-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Doğum ağrısının fizyolojisi literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Doğum Ağrısını Önlemede Farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler-1 literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav belirlenen konuda literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Doğum Ağrısını Önlemede Farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Acil obstetrik bakım literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Perinatolojide kültürel inanç ve uygulamalar literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 1.Obstetrik aciller nelerdir, (gebelikte ve postpartum dönemde kanama yönetimi, sepsis, karın ağrısı, batın içi travma) literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 2.Obstetrik aciller nelerdir, (gebelikte ve postpartum dönemde kanama yönetimi, sepsis, karın ağrısı, batın içi travma) literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Doğal doğum felsefesi literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Perinatal hasta güvenliği ve hemşirenin sorumlulukları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 185
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,40
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:45