Genel Bilgi
Kod | HEM603 |
Ad | Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu derste, öğrenciye bilimsel problem çözme yöntemini hemşirelik alanında kullanma bilgi ve becerisi kazandırılır.
Dersin İçeriği
-1. Kritik düşünme 2. Kanıta dayalı hemşirelik 3. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, 4. Hemşirelik sınıflandırma sistemleri, 5. Klinik uygulama ve bakım planı sunumu.
Dersin Ön Koşulu
Hemşirelik Yüksek Lisans mezunu olmak
Kaynaklar
1. Birol, L. (2005) Hemşirelik Süreci. 7. baskı. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. İzmir. 2. Erdemir F. Yılmaz E. (2003) Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri, Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri Sempozyum Kitabı, Başkent Üniversitesi, Ankara. 3. International Classification for Nursing Practice (2005) Version 1. International Council of Nurses, Switzerland. http://www.icn.ch/icnp.htm. 4. Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. (2006) NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, USA. 5. Moyet L.J.C. (2005) Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Çev: Erdemir F. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. 6. McCloskey J., Bulechek G.M. (2004) Nursing Interventions Classification (NIC). Fourth Edition. Mosby, St. Louis, USA.
Notlar
7. Moorhead S, Johnson M, Maas M. (2004) Nursing Outcomes Classification (NOC). Third Edition. Mosby, St. Louis, USA. 8. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 9. Potter, P.A., Perry, A.G. (2005). Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, Usa. 10. Velioğlu P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset Matbaası, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Hemşirelik bakımında ortak dil kullanmanın ve sistematik yaklaşımın önemini kavraması, |
ÖÇ02 | 2. Hemşirelik bakımı için veri toplaması, |
ÖÇ03 | 3. Hemşirelik bakımı için topladığı verileri sınıflandırması, |
ÖÇ04 | 4. Hemşirelik bakımı için topladığı verileri analiz edebilmesi, |
ÖÇ05 | 5. Hemşirelik bakımı için topladığı verileri değerlendirebilmesi, |
ÖÇ06 | 6. Bireyin bakım gereksinimlerini belirleyebilmesi, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynakların incelenmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Hemşirelik bakımında ortak dil kullanma ve sistematik yaklaşım | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Hemşirelik bakımı için veri toplama | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Hemşirelik bakımı için toplanan verileri sınıflandırma | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Hemşirelik bakımı için verileri analiz etme | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Hemşirelik bakımı için verileri değerlendirme | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Bireyin bakım gereksinimlerini belirleme | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Derste işlenen tüm konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hemşirelik bakım sorunlarına yönelik girişimleri planlama ve uygulama | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Hemşirelik bakım planını rapor haline getirme | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Hemşirelik bakımını değerlendirme | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 1 | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 2 | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 3 | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygulama 4 | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen tüm konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen tüm konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |