Genel Bilgi
Kod | HEM590 |
Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilginin anlatım, tartışma, vaka tartışmaları ve hemşirelik süreci kullanılarak hasta bakımı verme yoluyla aktarımını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito
Notlar
Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı ya da hasta bireyi psikiyatri hemşireliği felsefesi, ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirebilir (Bilişsel) |
ÖÇ02 | Bilgi ve değerlendirmeleri doğrultusunda bireylerin gereksinimlerini doğru olarak saptayabilir. (Duyuşsal) |
ÖÇ03 | Psikiyatri Hemşireliği alanındaki kuramlara göre ve rolleri doğrultusunda bakım planına uyarlayabilir (Duyuşsal) |
ÖÇ04 | Sağlıklı ya da hasta bireyin bakımını gerçekleştirirken danışmanlık, yardım becerilerini ve psikoterapi kuramlarını kullanabilir (Duyuşsal) |
ÖÇ05 | Bireylerin gereksinimlerine özgün ( koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygulayabilir (Duyuşsal) |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
2 | Kırlgan bir grup olarak yaşlı bireylerin uygulamada ele alınması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Göç etmiş bireylerin uygulama raporlarında ele alınması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Uygulama raporlarında terapötik iletişim tekniklerinin tartışılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Şİzofreni ve diğer psikotik bozukluklu bireylerin uygulama raporlarında ele alınması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Bipolar bozukluklu bireylerin uygulama raporlarında ele alınması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
7 | Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fiziksel sorunu olan bireylere bakım verenlerde çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Majör depresif bozukluk olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
12 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Ergenlik dönemi ruhsal sorunu olan bireylerin ele alınması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | GENEL SINAVA HAZIRLIK | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |