Genel Bilgi
Kod | HİS632 |
Ad | Mikroskop Tipleri, Çalışma Prensipleri ve Kullanım Alanları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Histolojide kullanılan mikroskopların genel özelliklerini, çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarının öğrenilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mikroskop tipleri, mikroskopların çalışma prensipleri ve kullanım alanları
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Demir R.:Histolojik boyama teknikleri. Palme yayıncılık. Ankara, 2001. Genel histoloji ders notları Luna LG.: Manual of histologic staining methods of the armed forces institute of pathology. 3rd ed. Mc Graw Hill book co. 1968.
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1- Mikroskop tiplerini bilir. |
ÖÇ02 | 2- Işık Mikroskobu, Elektron Mikroskobu, Stereo Mikroskop, Faz-kontrast Mikroskobu, Konfokal Mikroskobu, İnverted Mikroskop, Floresan Mikroskobu çalışma prensiplerini bilir. |
ÖÇ03 | 3-Işık Mikroskobu, Elektron Mikroskobu, Stereo Mikroskop, Faz-kontrast Mikroskobu, Konfokal Mikroskobu, İnverted Mikroskop, Floresan Mikroskobunu kullanabilir. |
ÖÇ04 | 4- Teknik malzemelerin kullanım amacını bilir. |
ÖÇ05 | 5- Teknik basamaklarda karşılaşılabilecek problemlerle ilgili bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroskobun tarihçesi ve Histolojide kullanılan mikroskop tiplerinin genel özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Işık Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Taramalı Elektron Mikroskobunun çalışma prensipleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Transmisyon Elektron Mikroskobunun çalışma prensipleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | TEM ve SEM kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | TEM ve SEM görüntüleri içeren makalelerin sunumu ve değerlendirilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Faz-kontrast Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Konfokal Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Faz-Kontrast Mikroskobu ve Konfokal Mikroskobu bulguları içeren makale sunumları ve değerlendirilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Atomik güç mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Inverted Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Floresan Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Stereo Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Atomik güç, inverted ve Floresan Mikroskobu ile ilgili makale sunumları ve değerlendirilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |