Genel Bilgi
Kod | HİS617 |
Ad | İnsan Embriyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. UFUK ÖZGÜ METE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Erkek ve dişi üreme sistemi ve hücrelerinin yapı ve işlevsel ilişkileri ile fertilizasyondan doğuma kadar insan gelişim evreleri, özellikleri, bu sırada gerçekleşen olaylar ve moleküler mekanizmaları hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Üreme sistemi histolojisi, ovulasyon, fertilizasyon, implantasyonun moleküler mekanizmaları, embriyonik ve fötal dönem, plasenta, doğumsal anomaliler,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Medikal Embriyoloji-Langman
Notlar
ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erkek ve dişi genital sistemi ve üreme hücrelerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Ovulasyon, fertilizasyon, implantasyonun oluşumu ve moleküler mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Embriyolojik ve fötal dönemin özelliklerini, önemli olaylarını ve gelişen yapıları tanımlar. |
ÖÇ04 | Fötal membranların ve plasentanın yapı ve fonksiyonlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Doğumsal anomalilerin tiplerini ve nedenlerini moleküler düzeyde açıklar. |
ÖÇ06 | Yardımlı üreme teknikleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Dersle ilgili verilen konuyu güncel bilgi kaynaklarını kullanarak araştırır ve sözlü-görsel yöntemlerle etkin olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Erkek üreme sisteminin histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Dişi üreme sisteminin histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Spermatogenezis | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Oogenezis | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Ovulasyon | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Fertilizasyon | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | İmplantasyon | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Bilaminar germ diski | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Trilaminar germ diski | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Embriyonik dönem | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Fötal dönem | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Fötal membranlar ve plasenta | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Konjenital malformasyonlar | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | IVF ve embriyo transferi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |